Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-17, 16:09   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En verden med kun plantebasert mat

Som mat(kjøtt og melk)produsent utsette jeg for ganske massivt press fra veganske grupper i samfunnet.
Mange av disse ønsker seg et helvegansk samfunn. Der vi mennesker ikke benytter produkter fra dyr overhode.

Jeg er veldig tilhenger av at vi skal begrense bruken vår av dyr og at mye husdyrproduksjon setter enorme klimaspor. Dette er spørsmål som helt klart bør reises og debatteres. Men jeg mener det må gjøres i en annen kontekst enn ønsket om en vegansk verden. Fordi en slik omlegging av hele verdens kosthold vil få mange uttilsiktede effekter. I Norge har vi til eksempel svært mye landbruksareal som kun kan brukes til å dyrke gress. Dette gresset spiser drøvtyggerene og gjør om til kalorier som menneske kan fordøye. Det er ingen annen måte vi mennesker kan nyttiggjøre oss gras på. Fokus bør derfor helt klart ligge på å skape en langt mer balasert kjøtt og melkeproduksjon der graset, dyrket i Norge, på arealer som ikke kan frambringe menneskemat er mesteparten av disse dyras enegikilde.
Slik er det ikke i dag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat