Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-18, 12:18   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Podcast: Finding Cleo

Jeg har nettop binge-listened meg gjennom Finding Cleo, en podcast om lille Cleo, urinnvåner fra Canada, adoptert bort på søttitallet og funnet død få år senere.

Hun var en del av en stor søskenflokk som alle ble adoptert bort til ulike familier, og nå søker søsknene hennes etter hva som egentlig skjedde.

Det er en utrolig sår og vond podcast, men som sier så mye bra om arv, kultur, miljø, tankene til dem som sitter igjen, tankene til dem som fikk det bedre andre steder og tankene og følelsene til dem som fikk det verre. Det handler om byråkrati, statlige overgrep, fordommer, rasisme og hvordan traumer videreføres gjennom generasjoner.

Det er lett å trekke linjer til vår egen historie om hvordan samene har blitt behandlet.

Jeg hørte først på første sesong av podcasten, som er en annen uoppklart sak. Ikke relatert, rent kriminelt, men som også sier noe om nordamerikanske urinnvånere, og hvordan de har blitt behandlet, og hvordan det får innvirkning på kriminalsaker. De er interessante begge to, men andre sesong om Cleo er definitivt mest gripende, og den som handler mest om alt annet enn selve saken.

Anbefales! http://www.cbc.ca/radio/findingcleo

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat