Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-17, 20:08   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: ENKEL middag, gluten- og nøttefritt

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Tusen takk for tips, alle sammen! Nå spurte ungene om jeg ikke kunne lage kjøttsausen de elsker, og ha ris til. Så da gjør jeg det. Det enkleste er ofte det letteste.

Men han er ofte på besøk, så jeg tar definitivt imot flere tips. (Og så kan jeg hive på melkeallergi også, så kan jeg finne på nye middagsretter til våre nærmeste venner...).

Melk er ganske lett å erstatte.
Go green visp eller kokosmelk på boks om du skal piske krem.
Oatly iMat eller kokosmelk på boks når du trenger matfløte. Blå flora i stedet for smør på skiva og melkefri Melange margarin.
Alpro og Oatly har yoghurt, og Oatly har også crème fraîche, men jeg syns ikke den er så veldig god.
Melk finnes det masse erstatninger for, og da blir det mest smak og behag. Selv bruker jeg helst kokosmelk.
Når det gjelder ost så har Oatly en kremost som er god, men favoritten min er Violife både når det gjelder kremost og fast ost. Wilmersburg er også god.
Tofuline iskrem er faktisk veldig god, og jeg tror ikke mange hadde gjettet at den er melkefri, men Delizia i Stavanger lager visstnok fantastisk iskrem.
Jeg har prøvd ganske mye etterhvert.

Av butikker så har Obs og Mega godt utvalg, noen Kiwi og Rema har Wilmersburg, og helsekostbutikker selvsagt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat