Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-20, 08:38   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1-2-3? (Slanking, vekt, mat og trening)

Det som gjør mat og vekt komplisert, er at det handler faktisk ikke bare om regnskapet kalorier ut og inn.

Sammensetningen av matvarer i et måltid kan føre til høy eller lav insulinstigning, noe som direkte påvirker vekten. Hvor lenge det går mellom hvert måltid har også noe å si (alle mellommåltidene som ofte foreslås i slankekurer virker mot sin hensikt, etter hvert måltid (om det så er en gulrot) stiger insulinnivået, og om en stadig spiser noe, vil det aldri få muligheten til å synke ordentlig —> vektoppgang. Det er av samme grunn lurt å la kroppen få minst 12 timer pause fra mat om natta (gjerne mer), det betyr at om en spiser frokost klokka 8, bør det siste måltidet om kvelden være før 20.00.

Trening før frokost er i tillegg veldig effektivt for meg - det kickstarter forbrenning og øker vektnedgangen. Det har i lange perioder vært vanskelig å få til på grunn av hverdagskabalen, men når jeg får det til (og jeg går «bare» tur), er det virkelig en life hack.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat