Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-07, 21:37   #60
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hehe, det er på innvandrerbutikker jeg ender opp med karve. Senest idag sto en sinna tyrker og prøvde å prakke på meg nettopp karve. Han ble skikkelig sur da jeg sa jeg ikke skulle ha sånn som er i nøkkelosten, han snudde seg og gikk. Han i kassa var derimot enig med meg, og bekreftet at jeg hadde fått riktig variant.

Får man egentlig tak i spisscummin i vanlige butikker?

Karve og spisskummin er to forskjellige krydder ja, men de ligner veldig på hverandre i frø-form, og dett er vel forsåvidt ikke helt merkelig at folk stokker og blander disse krydderne litt, for karve er det samme som kummin, men spisskummin er altså noe helt annet.

Spisskummin og kryddernellik er den som brukes i nøkkelosten, men den KAN også krydres med karve. Så eksemplet ditt var kanskje litt forvirrende for han i innvandrer-butikken.
Dette lærte jeg nemlig på ostefabrikk i Nederland, der nøkkelosten opprinnelig kommer fra.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat