Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-14, 16:48   #9
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hører dere på Serial? Og er egentlig konseptet greit?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Dersom min datter ble drept og historien rundt den hendelsen skulle gis ut som underholdning 15-20 år etter så tror jeg at jeg hadde spydd.

Men dersom datteren din var dømt for et drap dere begge mente hun ikke hadde utført, hadde du da også spydd om media generelt tok opp saken?

Jeg leser aldri krimbøker, og ser aldri på krim på TV. Men jeg leser og hører gjerne om virkelige saker, om det er noe ved sakens natur eller historie som er interessant eller verdt å sette søkelyset på.

Du kan kalle det underholdning, men dette er noe helt annet enn sånne typiske amerikanske tv-program, hvor man ripper opp i gamle drapssaker kun for underholdningens del, uten noe videre analyse.

Denne podcastserien viser hvor utrolig kompleks en slik alvorlig sak er, den viser hvor tvetydig mange type bevis er, den viser hvordan (amerikansk) politi kan jobbe for å bygge en sak, og det er en diskusjon av hva som skal til for å dømmes for mord. Mye mer enn lettbent underholdning etter min mening.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat