Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-10, 14:21   #851
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Januar:
1. Stephenie Meyer: Ved Daggry. Ganske spennende, men nå er jeg glad jeg er ferid med siste boken. Ble faktisk litt lei på slutten.
Februar:
2. Carlos Ruiz Zafon: Vindens Skygge. Lest for andre gang, og den er fantastisk.
Mars:
3. Per Petterson:Jeg forbanner tidens elv. Denne har jeg slitt lenge med å bli ferdig med. Burde ikke vært overrasket, siden jeg heller ikke likte Ut å stjæle hester.
4. Bernhard Schlink: Høytleseren. Jeg likte filmen og likte også boka. Den var vindunderlig varm og detaljrik.
5. John O'Farrell: Kan inneholde spor av nøtter. Til tross for at den var svært satt på spissen, kunne jeg kjenne meg igjen i en del av frykten for hvordan våre valg vil påvirke våre barns liv. Litt morsom var den.
6. Donna Leon: Finale i Venezia. Jeg syns aldri den ble spennende, og likte ikke så godt forfatterstilen.
April:
7. Peter Robinson: En usedvanlig tørr sommer. Spennende til tider, men kanskje litt langtrukket.
8. Jeffrey Deaver: Kald måne. Endelig en opptur etter mange kjedelige Deaver-bøker. Spennende, med en uvanlig vri.
Mai:
Juni:
9. Arto Paasilinna: Kollektivt selvmord. Skuffende.
10. Val McDermid: Sirenenes sang. Grotesk og på grensen til pervers, men samtidig ulidelig spennende.
11. J.K.Rowling: Harry Potter og De vises stein. Høytlesning for storesøster.
Juli:
12. Val McDermid: Retterstedet. Spennende krim.
13. Johan Theorin: Blodleie. Litt treig start, men den tok seg opp etter hvert.
14. Stephenie Meyer: Bree Tanners korte nye liv. Veldig spennende.
August:
15. Carolyn Keene: Nye frøken detektiv og legenden om klokken. Leste for storesøster.
16. Val McDermid: Mord etter boken. Gørrkjedelig og svært lite troverdig.
September:
17. Janet Evanovich: En for dusør. Vittig og lettlest.
18. Neil Gaiman: Coraline. Ikke en bok jeg vanligvis ville lest, men helt ok.
19. Ingvild H. Rishøi: La stå. En fin novellesamling.
20. Gert Nygårdshaug: Honningkrukken. Den var spennende nok, men jeg må si at bruken av språket ikke appellerte helt til meg. Jeg holder på å lese meg frem til Mengele Zoo (som en venninne mener jeg vil elske). Da må jeg lese bøkene kronologisk.
Oktober:
21. Gunnar Staalesen: Vi skal arve vinden. Jeg blir litt fnisete av språket, men boken var helt ok. Langt fra hans beste bok om Varg Veum.
November:
22. Val McDermid: Siste fristelse. Utrolig lite troverdig. Jeg har brukt en evighet på boken.
Desember:
23. Cecilia Samartin: Drømmehjerte. Fantastisk rørende og nær bok.

Digibøker:
1. Henning Mankell: Kineseren. Fantastisk begynnelse, men den tapte seg fort. Så vidt jeg maktet å lytte ferdig.
2. Anna Gavalda: Saman er ein mindre åleine. Så gripende, så flott, så skildrende. Tror dette må være min nye favorittbok.
3. Are Kalvø: Våre venner kinesarane. Enkel, men litt morsom. Fint at han leser selv.
4, Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger. Åh, den er vakker. Anna Bache-Wiig har en perfekt lydbokstemme.
5. Camilla Läckberg: Havfruen. Denne syns jeg var veldig spennende. Og til tross for at jeg avslørte plottet før boken var slutt, ble jeg allikevel sittende å gape når den var ferdig.

Jeg nådde ikke målet om 30 bøker i 2010. Satser på bedre lykke i 2011.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat