Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 15:49   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Det er vanvittig mye kunnskap her inne om miljø men som sagt, jeg tror de aller fleste brukere her vil ha et enormt høyt "carbon footprint"i snitt. Det er forskjell på ord og handling. Den "glade middelklassen" er ofte veldig opptatt av miljø, men svært dårlig på gjennomføring da mange i altfor stor grad deltar i et forbrukersamfunn verden aldri har sett maken til. Det er allerede nevt, produksjon er roten til alt ond i dette perspektivet (enkelt sagt), og hvem er det som skaper og driver produksjon og etterspørsel etter varer og tjenester? Det er folk med god økonomi. Forbrukerbevisst? Javisst er vi det, mer en noensinne men parallellt selges det flere kapselmaskiner og annet miljøræl en en noensinne. Og det er fordi folk vil ha de, både de som tenker miljø og de som ikke bryr seg overhode.

Jeg har skrevet om dette i en annen tråd og regner meg selv absolutt som en miljøversting samme hvor mange bevisste valg jeg tar i livet om å være "grønn". Jeg vil ikke eie bil, bor lite, får levert økologisk grønt og lever veldig miljøvennlig vil mange si men jeg er av de som fortsatt har et altfor høyt carbon footprint da jeg flyr mange ganger i året. Det eneste som kan stoppe dette er å øke prisen på flybilletter med mange hundre prosent. Det tror jeg neppe kommer til å skje.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 22-01-13 kl 15:58.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat