Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-20, 01:21   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kom med dine beste tips for konfirmasjonsfeiring

- Bestille / starte å sy evt bunad om det er aktuelt. Gi sølv til bursdag og jul i forkant.

- Finn datoene for konfirmasjon som passer hvis det er flere datoer å velge mellom.
- Book lokale så fort du vet dato.
- Varsle gjestene muntlig.

- Finn farger/tema, begynn å planlegg/kjøpe inn tidlig så ikke alle utgifter kommer samtidig.
- Om mulig kjøp/spar litt hver mnd gjerne antrekket, gaven, maten, spar det du klarer hver mnd utfra budsjett.
- Bestille mat/meny.
- Send ut invitasjoner med s.u dato for å finne antall personer som skal ha mat/kaker.
- Be familie/venner om hjelp til å bake.

- Samle sammen bilder, lage en billedpresentasjon, kohoot els. Lag gjerne en bildebøker som gjester kan bla i i dødtiden.
- Hør med noen av gjestene om de kan ta ansvar for å ta bilder på den store dagen. Greit å avklare i forkant. Finne et sted man har lyst til å ta konfirmasjonsbildene til takkekort. Har man en som er middels god til å ta bilder kan man be vedkommende om hjelp.

- Bestille blomster, lage bord dekorasjoner, bordkort.

- Skrive tale (jeg skriver de beste talene natten før jeg skal holde dem, men jeg skriver best under press og mest kreativ etter midnatt)

Hvis man har mulighet så virker det mindre økonomisk belastende om man kjøper inn litt hver mnd, enn alt på en lønn. Vi var heldige å fikk vite datoen over 1 år i forkant. Servietter, lys, duker, småpynt koster det også. Jeg er langtidsplanlegger når det kommer til sånt. Har en kasse i boden som fylles jevnt og trutt, mindre stress når det nærmer seg og ikke store innhugg i lønnen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 22-05-20 kl 01:27.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat