Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-21, 21:02   #694
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.722
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Den holder seg. Du har sikkert lagd den ferdig, ellers, ville ventet med å ta på krem på toppen før du leverer den. Knust kjeks på toppen og ringle over sjokoladesaus helt til slutt.


Minsten hadde bursdag i går så lagde en kake som jeg alltid lagde på sommeren for rundt 20 år siden.
Noe liknende denne; ferdig sukkerbrødbunn. Et lag bringebærsyltetøy, et lag vaniljekrem, litt pisket krem imellom og på toppen sånn at den ikke blir så tørr, og med bringebær og bringebærgele på toppen. Deilig. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...pa-10-minutter

Jeg har brukt samme kremen på toppen som inni, dvs stivpisket følte blandet med kremost/melisrøre. Hadde jeg bare skulle hatt fløtekrem på toppen så hadde jeg ventet (jepp, den er ferdig, med knuste kjeks, sjokoladesaus (sånn som stivner på is)-striper og alt ).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv