Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-10, 12:43   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergiker i barnehage

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

På avdelingen til jenta mi, for 3-6 åringer (stor avdeling) er det et barn som er allergisk mot melk og egg.

Hvilke hensyn synes dere det er rimelig at tas av de andre barna/foreldrene? Forbud mot at barna har med egg og melkeprodukter i matboksen? At maten som lages der er uten egg og melk? Hva er vanlig?

Hvis det er snakk om anafylaktisk sjokk eller alvorlig reaksjon er det vanlig med totalforbud, vel? på lillegutts forrige skole var det en gutt med moderat nøtteallergi - der var det forbud mot nøtter i matpakka, og det ble stadig tipset om at det er nøtter i sjokolade, sjokoladepålegg, og IKKE ta med marsipan til jul lzm.

På skolen hans nå er det en voksen med svært alvorlig nøtteallergi. Der er det totalforbud mot nøtter i mat på skolen, og det oppfordres til å ikke spise nøttepålegg til frokost hjemme uten grundig vask av fingre og ansikt før barna sendes på skolen (DA er du allergisk altså!!)

Lillegutt er cøliakiker og melkeallergiker. Serveres det mat på skolen forventer jeg at de har et alternativ til han, eller gir beskjed så jeg kan sende med et alternativ. Det kan selvsagt skje at han snapper til seg mat fra noen andre, da blir han syk. Sånn er det å være allergisk... (og det har han lært, så han snapper ikke lengre mat fra de andre barna)

Det er _hvertfall_ en ren astma/allergibarnehage i Oslo hvertfall, og jeg kjenner til flere barnehager med egne avdelinger for astma/allergibarn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat