Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 17:24   #60
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, da faller det argumentet bort. Har du spurt hvorfor de gjør det, og eventuelt "konfrontert" dem med det ulogiske i det?

Hvis det er briter, kanskje det har noe med tradisjon for adel og arv og føre familien videre og slikt? Sånn som kongefamilien, liksom? Nå bare spekulerer jeg vilt her altså.

Nei det er noe som kommer med den livsstilen tror jeg ... det er ikke bare briter. Jeg tror denne familien jeg linket til var "typisk" familie som gjør det. Jobber rundt i verden, flyr langdistanse hele livet, dette er en ganske så vanlig praksis. Har nok ikke noe med nasjonalitet å gjøre.

Hva de sier når jeg konfronter de med det? Vel, nå er vel ikke jeg rette person til å gjøre det siden jeg delvis praktiserer det selv (med at vi aldri flyr samme fly). Men jeg lever jo ikke denne livsstilen, vi flyr ikke ofte sammenliknet med disse folkene. De har ikke så mye annet å si en at "en vet aldri hva som skjer" og de har nok en ide om at det verst tenklige som kan skje er at hele familien utsettes for en ulykke og i verste fall dør ...

Og igjen, det er helt irrasjonelt - totalt, jeg er helt enig i det ...

Men jeg vet jeg gjentar meg selv.... det er litt vanskelig tror jeg å sette seg inn i livet til disse folkene (jeg har i alle fall problemer med det). Å fly lange flyturer er en så stor del av deres hverdag at det kanskje blir en helt vanlig forhåndsregel å ta?

Og nå skjer altså denne ulykken og bekrefter at det de gjør er absolutt verdt det ... for det kan skje selv om risikoen er helt ytterst minimal og ikke-eksistrenede i forhold til sikker mange andre risikoer de utsetter seg selv og barna for i hverdagen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat