Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 15:46   #52
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men automatikken må jo bunne i en redsel for at ikke hele familien skal overleve? Bare av nysgjerrighet; de du kjenner som gjør dette, er det familier med slekt fra f. eks. Afrika? For jeg kan se at det er et poeng at deler av familien overlever hvis man kommer fra et land der man er mer avhengig av familie og at barna skal vokse opp, siden det ikke finnes pensjonsordninger og slikt. Det kjenner jeg godt til fra Zambia. Slike tradisjoner/automatikk kan jo ofte henge igjen i generasjoner, selv om grunnen til at man gjorde det i utgangspunktet har falt vekk.

Nei, de jeg kjenner som gjør dette er hvit britisk middelklasse og norske UD folk og typsik folk som lenket til her (kjenner også en familie i UAE som gjør dette) Tror neppe Afrikanere ville ha praktisert dette.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat