Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 11:01   #496
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Ja, det skjønner jeg, noen. Akkurat som jeg syns det er problematisk at en liten gruppe stiller seg til doms over andres valg i denne tråden. Flyging er problematisk. Punktum. Forurensingen er ikke mindre om det er et barn som flyr for å møte foreldre, en som er syk som fortjener ferie eller andre grunner som har blir karakterisert som "gode nok" i denne tråden.

Det er en ganske stor forskjell på å være forbannet på en generell samfunnstendens og å be enkeltmedlemmer på er forum skamme seg (eller legge fram god nok grunn). Valg er tatt. Oppfordring til å tenke annerledes, tenke seg om en gang til, lede med gode eksempler, framsnakke, inspirere og ikke la det ligge er flott. Syns du det hjelper å irritere folk så de ikke gidder delta i samtalen? Blir miljøet bedre av at ingen tør å si at de flyr? Tror du kanskje at man har en bedre samtale, og åpner for å kunne komme med gode motargumenter som kanskje tas til etterretning om tonen er annerledes.

Jeg syns det er problematisk at jeg føler for å legge fram klimaregnskap bare for at argumentene mine skal veies som gode nok i tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat