Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-17, 18:55   #122
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har vært hjemmeværende i noen år nå, og liker faktisk å gjøre disse tingene - holde huset i orden, og planlegge/lage god mat. Det ringte nettopp en selger av rengjøringstjenester på døren her, og han trodde nesten ikke på meg da jeg sa at jeg foretrekker å vaske huset selv. (Forstår godt at folk som jobber mye og ikke liker husarbeid har vaskehjelp, altså.)

Jeg kjenner forøvrig ingen andre som har det som meg med disse tingene, og vet å gå stille i dørene med det.

Er ikke hjemmeværende, men synes stort sett det er ganske hjernedødt ... *kremt* jeg mener meditativt å rydde, ta ut av oppvaskmaskina, bruke hudpleieprodukter etc.

Det jeg ikke kan fordra er å suble med vann - blir så grusom tørr i huden. Skylle av koppene og sette inn oppvaskmaskina, vaske klær for hånd, vaske av benker etc Men ikke akkurat fordi jeg kjeder meg. Det som jeg derimot kjeder meg slik at jeg kjenner, fysisk kjenner, at verden rundt meg blir gråere er å sortere, kaste og organisere ting. Tror det er fordi jeg må ha fokus på det, når jeg legger sammen klær hører jeg gjerne på lydbok eller radio, eller tenker på noe helt annet. Men når jeg feks ser gjennom sminke må jeg vurdere hver eneste: skal den kastes? Skal den taes vare på? Har jeg noe som passer til? Kan jeg bruke den året rundt? Funker den? (reagerer på masse sminke, litt bortkastet å bruke leppomade som jeg blir tørrere på leppene av)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat