Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-21, 18:04   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var landsbyen?

Jeg tror ikke alltid det var så lett å hjelpe. Jeg vet mine foreldre forsøkte å hjelpe noen unger i mitt nærområde på 70-tallet en gang, men foreldre der nekta å ta i mot hjelp og barnevern var jo knapt eksisterende. Det eneste mine foreldre kunne bidra med, var å invitere ungene til oss og det gjorde de ofte. De sendte også med klær og sko hjem, men de ble levert tilbake, dvs faren til ungene slengte de over hagegjerdet vårt i sinne en gang. Min far fortalte mange år senere at han var i kontakt med barnevern og noen andre i kommunen også, men det skjedde ikke noe.

Her i kommunen besto barnevernet av en person alene i årevis. Hen hadde jo ingen mulighet til å rekke over alt og det var vel heller tilfeldig hva hen fikk gjort. Det fantes vel så vidt jeg vet en eller to personer som jobba på «sosialkontoret» som bidro i enkelte tilfeller, men i praksis fantes det vel egentlig ikke noe operativt barnevern. I det tilfellet jeg kjente til, motsatte foreldrene seg all hjelp. Hadde det vært i dag, hadde nok barnevernet satt inn tvangstiltak, men jeg tror det skulle enormt mye til før det ble gjort før.

Jeg er vokst opp på et lite sted og det er klart at det fantes både de som lukket øynene og de som faktisk forsøkte å hjelpe her også. Det vil jeg jo tro var likedan i en by?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat