Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-19, 14:53   #139
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns også det er rimelig at fokus er mer på hygge enn nytte. Hvis man både kan og vil hjelpe voksne barn med å få til sitt eget liv så er det selvsagt fint og raust, men det er ikke noe man bør regne med, tenker jeg. Håpe og ønske seg, men ikke regne med. Men det er rart og trist og ikke noe å "regne med" om besteforeldrene rett og slett ikke vil ha en relasjon med barnebarna, eller prioriterer alt annet høyere.

Det er jeg HELT enig i. Det er jo dessverre ikke alle familier hvor alt er skjønt og nært og enkelt.

Min eldste har hatt unge, veldig deltakende besteforeldre. Siden vi somlet med å få pøbelprinsessen, har det vært litt mindre turer alene med besteforeldre for henne, men vi har alltid vært mye sammen.

Min eldste som nylig har blitt mamma (til MITT barnebarn ) har masse minner om kvalitetstid med sine besteforeldrene.

Vi har jo allerede fire i bonusfamilien, og jeg gjør en innsats for å ha en fin relasjon til alle, bonus eller ei. Men vi har jo et liv med jobb og egne interesser og hobbyer og tar oss tid til det også. Hvis noen hadde forventet at jeg droppet koret mitt for å være bestemor på en fast dag, hadde jeg sagt nei.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat