Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-17, 20:37   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Jeg har et inntrykk av at gavenivået er ulikt rundt i det ganske land. Jeg er vestlending, og i min slekt og blant barndomsvenner er konfirmasjon big deal. Og gavenivået høyt. Her jeg bor nå, i Oslo, er det mer ymse. I mannens familie er det ingen som har konfirmert seg, og hvis vi trør til med en konfirmasjon i 2020 blir det antakeligvis ikke mye oppmerksomhet fra svigerslekten. Og den holdningen er kanskje litt smittsom, for jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal gi ham en stor pengesum nå. Datteren min er enklere, for hun vil kanskje ha bunad. Men guttungen vil ikke ha, og jeg har ikke noe annet å gi ham nå som jeg synes er fornuftig. Penger får han heller få når han trenger bolig.

Så, vel, gjøre noe for å dempe nivået tror jeg ikke trengs, jeg tror det blir dempet nok slik ståa er. Hvis han vil konfirmere seg blir det nok heller en gave som i sum ligger på nivå med julegave. Hvis det da ikke plutselig kommer ønske om bunad.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat