Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-17, 22:57   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva griller De nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ølkylling har jeg sett på, men hvor mange trenger du til 6 voksne og 3-5 barn, lzm?

Ølkylling (eller ølhøne, som jeg liker å kalle det) kan jeg virkelig anbefale. En stor Stangekylling er mer enn nok mat til oss fire, så da kan du regne tre kyllinger, og ha nok mat.

Jeg gnir inn kyllingen med diverse digg krydde (chicken&steak fra Santa Maria blandet med litt ekstra paprikakrydder og Natvigs krydder). Jeg bruker gjerne forskjellige øltyper, og har også testet vørterøl, som ble veldig godt. I boksen har jeg fersk rosmarin, løk og hvitløk, og så stapper jeg en sitron inn i kyllingen, før jeg trer den på boksen. Dra bena på kyllingen frem, så står den stødig. Sett gjerne boksen oppi en aluform, så blir det ikke så mye søl. Stekes i 50 min til en time og serveres med asparges og grønnkål og søtpotetsalat.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat