Tråd: Menn og bunad
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-14, 11:00   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns de fleste menn er ganske rare i bunad, men det er jo ikke så ofte et veldig kledelig plagg til kvinner heller. Et staselig plagg, ja, et kledelig plagg - mjæ - ikke til folk flest.

Kvinnene ser fort matroneaktige eller gravide ut og mennene ser ut som de har sydd seg bukse etter modell av noe de brukte i barnehagen. Og nickers er ikke fint på noen.

:dukker og løper:

Tja, jeg synes bunad er veldig kledelig fasong til mange jeg. På de fleste damer holder den inn og gir smalere midje, gir større pupper, og har man stor rumpe og tykke lår (som meg) så blir dette gjemt i masse tøy.

Mange av herrebunadene gir også ofte illusjon av bredere rygg og skuldre, smalere sprettrumpe, og gir en fin holdning. På samme måte som uniform. Men det gjelder ikke alle bunader. De lange sekkebuksene gjemmer jo hele rumpa og gjør den flat.

Og virkelig gamle menn og damer i bunad er noe av det nydeligste jeg vet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat