Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-20, 22:59   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er litt av en kabal. Hos oss vil de fleste samles og det er størst plass hos oss. Da inviterer vi. Gjestene pleier spøke med at de kommer selv om ikke vi er hjemme.

Både jeg og min bror har feiret hjemme hos oss selv siden vi sluttet å feire hos våre svigerforeldre. Jeg fordi vi flyttet, eller egentlig fordi å reise tvers over landet med bilen full for å feire jul orket vi ikke lenger. Min bror fordi han ikke ville ungene hans skulle forbinde julaften med en full bestefar. Da sluttet vi også å feire annethvert år hos våre foreldre, begge valgte løsningen "de som vil komme til oss er velkommen, vi feirer her", og har ulike varianter av foreldre og svigerforeldre - kombinasjoner innom

Og det er egentlig helt greit. Vi har folk her dagen etter i anledning minstemor sin bursdag, men trives også godt med å feire alene bare oss, mindre styr rett og slett, mindre forventninger fra besteforeldre om hvordan ungene burde oppføre seg, og ikke oppføre seg. Mindre oppmerksomhet på hva "andre besteforeldre ga" og i det hele tatt. Ro. For all del, vi liker å ha besøk også, og tar mot dem som vil feire med oss og det er kjempekoselig. Jeg har en tendens til å snakke opp det alternativet vi skal ha i år. Så i fjor gledet jeg meg til å ha besøk og i år gleder jeg meg til å være bare oss. Litt bevisst at jeg velger å vinkle det sånn. Så jeg virker sikkert lettere forvirra som ønsker ulikt hvert år. Men der får jeg tåle.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat