Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-21, 21:31   #18
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg har lest endel om det du henviser til, men jeg tror at hovedessensen i en slik oppfordring er på grunn av et enormt frafall av voksne/ansatte i barnehagen. Mye på grunn av sykdom, men også på grunn av arbeidsbelastningen som har vært i snart to år.
Nå på gult nivå skal man heller helst ikke trå til på andre avdelinger eller være i kontakt med andre avdelingers barn, og det gjør også ting vanskeligere i en arbeidshverdag.

Det kan hende at det er årsaken noen steder, men hos oss stod det spesifikt at det var for å unngå karantene/isolasjon for de ansatte i jula. Og jeg skjønner behovet altså, uten noen som helst form for tvil. Jeg ønsker meg også det, men jeg kan ikke ta meg fri likevel.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hjemmekontor betyr ikke at en ikke har like mye å gjøre som en som er på fysisk kontor, og det er ikke alle som kan ta ut ferie og avspasering som det passer dem.

Nei, det er selvfølgelig riktig at jeg har større mulighet til å ha ungene hjemme enn f.eks. en sykepleier, men det krever jo i mitt (og mange andres) tilfelle at jeg ikke gjør jobben min, og for å rettferdiggjøre det må hensynet veie ekstremt tungt. I mine øyne er det at barnehagen er stengt, og jeg regner i grunnen med at den stenges dersom det er grunn til det.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kan ikke se at man kan jobbe særlig effektivt med småbarn hjemme, så den oppfordringen forstår jeg ikke. Hva sier arbeidsgivere til det da?

Jeg antar at folk tar ut avspasering, ferie o.l.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat