Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-18, 12:12   #140
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Til barn synes jeg det er kjempefint med små strikkebunader, enten det er etterligning etter spesifikke bunader, eller fri fantasi. Min eldste hadde strikket vestfoldbunad på sin første 17.mai, da hun var 10-11 mnd. Arvet etter en kusine. Kjempefin! Ei klassevenninne av ungene mine hadde en flott strikket trønderbunad også, de første årene på barneskolen.

Jeg så forresten ei lita jente i byen i går, ca to år, som hadde en kjempefin nordlandsbunadinspirert kjole på seg. Sydd i grønt klede, samme som nordlandsbunaden til mora, men i annen fasong. Kort bærestykke som var tatt av rett under armene, ikke i livet, og stakk som hang rett ned derfra (fasong nesten som på bunader fra Hallingdal, bare med helt bærestykke i stedet for seler), og kun nordlandsbunadbroderi langs kanten helt nederst, resten var ensfarget grønn. Ikke noe forkle, sjal eller annet ekstra. Praktisk og nydelig, og veldig 17.mai!

Og barn som har pyntet seg med det fineste de har på 17.mai kommenterer vi ikke på. Uansett hvilke meninger man måtte ha om bunader.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-05-18 kl 12:44.
My er aktiv nå   Svar med sitat