Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-15, 14:32   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg har nok vært heldig, for jeg har sjelden opplevd noe sånt som veganer. Jeg kuttet ut alt animalsk (alt!) over natta for over 4 år siden, noen ble jo selvsagt helt sjokkerte men de fleste godtok det uten å mukke og jeg opplevde lite negativt. Noen er jo nysgjerrige og vil diskutere, det er helt greit. Men jeg er en person som IKKE godtar dritt overhodet, og det ser nok de fleste. Jeg er 100 % sikker i min sak og godtar ikke at folk kjører over meg. Tror faktisk det har mye å si for hva man opplever. Man vil jo behandles som man lar seg behandle (nå snakker jeg ikke om deg Trulte, nå blir jeg litt mer generell i uttalelsene).
Har ikke fått EN negativ tilbakemelding fra verken lege, jordmor, helsestasjon, barnehage, skole, nære venner eller den ørlille delen av familien som ikke er veganere (kun svigers og svoger, resten er veganere selv). Vi har et 100 % vegansk hjem, det kommer ikke en millimeter animalsk mat inn hos oss, verken via oss eller andre. Har aldri fått negative reaksjoner på det noensinne. Det eneste jeg ofte får høre er "men du ser jo så normal ut", fordi de tror veganere er gjennomsiktige, bleke og sykelige hippier med piercinger, masse tatoveringer og dreads. Fader meg mange myter ute og går om veganere, haha. Broren min, som har lederstilling i et stort kjent firma og går i dress på jobb, har også fått høre den.

Når det gjelder turmat så er det så sjelden jeg drar på sånne fellesturer at det ikke er noe issue, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg avtalt med de andre hva som skulle lages, og jeg hadde stolt på at det ble håndtert som det skulle. Jeg er ikke allergisk så om jeg skulle få i meg noe jeg ikke burde ved et uhell så får det bare være sånn. Jeg er veganer av sterke etiske årsaker, ikke fordi jeg synes animalsk mat er ekkelt. Når det er sagt så er jeg jo streng med meg selv, selvsagt, og ville uansett hatt en samtale med de andre så de skjønte hva jeg absolutt ikke spiste av mat. Noen skjønner jo ikke at feks. honning eller lus ikke er vegansk. Men her har det altså vært en LEK å være veganer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 28-03-15 kl 14:38.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat