Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-11, 14:19   #673
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Jeg synes at Odelias innlegg har veldig mange viktige poeng.

For noen uker siden så jeg på Reflektor (på NRK) hvor de tok for seg saken. Det jeg fikk inntrykk av der var at Volden på ingen måte var den første norske kvinnen i India som brukte donert sæd, egg og surrogat for å få barn, men at norske myndigheter endret sin praksis på saksbehandlingen grunnet større fokus på denne måten å få barn på. Dvs. at Volden ikke egentlig hadde noen grunn til å forvente at hun skulle ha noen problemer med å få pass til barna. (Hvis jeg har forstått det riktig da.)

Jeg synes det er direkte ufint av norske myndigheter å endre praksis i saksbehandling uten å varsle det. Enten så får man lage et lovverk som håndterer slike saker spesifikt, og hvis man velger å ikke forholde seg til verden som den ser ut i dag så kan de i alle fall ha litt perspektiv på det de gjør. For all del, jeg forstår at myndighetene ikke vil at norske borgere skal gjøre dette når det er forbudt i Norge, men jeg synes at de har gjennomført dette på en lite heldig måte. (Igjen utifra hva jeg forsto fra Reflektor). Det hadde vært mulig å varsle endringer i saksbehandling og krav til dokumentasjon e.l hva det nå var, si at om x antall mnd så vil vi kreve dette og dette for å utstede pass til barn, og dermed unngå at en person ble satt i gapestokken på den måte som har skjedd.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat