Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-23, 10:45   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klart vi trenger mer autoritære foreldre!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er ikke noe av utfordringen hos oss voksne, at vi lar barnet få et valg på noe de faktisk ikke kan velge? Altså at spørsmålet burde ikke være «vil du ta sprøyta» men «vil du sitte på stolen eller på fanget mitt når du skal ta sprøyta»

Dette er vel utfordringen som beskrives av legen i HI. Det er en del foreldre nå som gir ungene ansvar for beslutninger de strengt talt ikke har. Mye av medisinsk behandling skal gjennomføres, og da er det dumt om det blir fremstilt for ungene at de har et valg.


Selv har jeg en sønn som sliter med traumer etter medisinsk behandling da han var 1-3 år. Han var syk og måtte opereres gjentatte ganger. Det å avstå fra behandling var ikke et valg, men det var skikkelig fælt for både liten og stor. Jeg holdt ham fast og hadde vondt langt inni meg av hylene hans. Så det jobber vi oss gjennom nå. Men valgene består i: Vil du ha med en voksen eller ikke? Vil du ha emla-krem eller ikke?

Han fikk velge bort å få runde nr 2 og 3 av korona-vaksine, men det ble jo ikke vurdert som kritisk av noen å avstå fra de siste rundene for en frisk tenåring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat