Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 09:17   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lage morsmelkerstatning selv

MME er spesialtilpasset og er umulig å lage hjemme. Jeg siterer www.flaskeposten.org for enkelhets skyld;

Sitat:

Kumelk inneholder opptil tre ganger så mye proteiner som morsmelk og derfor senkes proteinmengden. Det tilsettes også fett i melka, man senker saltinnholdet og tilsetter vitaminer og mineraler. Opptaket av jern går bedre fra morsmelk, og derfor tilsetter man en større mengde jern i morsmelkserstatninger. Smaken på morsmelkerstatning av samme merke er alltid den samme. Pulvermelk inneholder ikke fordøyelses- eller immunfremmede stoffer.

Det kunne ikke falt meg inn å eksperimentere med denne sammensetningen. Virkelig ikke. Og at ungene vokser fort er langt fra noe argument. Det får meg bare til å tenke på en novelle av Roald Dahl.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat