Tråd: Haddy og boka
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-20, 22:14   #310
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg tror også AP kommer til å fortsette å gå ned, også på grunn av TG, men der tror jeg bildet er mye mer komplisert, og at man aldri kommer til å få klare sammenhenger i hva som forårsaker hva. (Arbeiderpartier går ned i hele Europa - dette er en generalsert trend. Tror ikke det har noe med noen som helst i ledelsen i AP i Norge)

Enig i at en del av nedgangen til AP er store bevegelser i samfunnet, men jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor mislikt ledelsen i AP er. Og det henger også sammen med de store bevegelsene å gjøre; det økte fokuset på person og enkeltsaker. Før fikk AP velgere på "trygg styring" og det å være del av arbeiderbevegelsen. "Trygg styring" innebærer at man svelger en del kameler og gjennomfører vonde enkeltsaker for å få til et større ideal. I dag går ikke det. Når det gjelder ledelsen, så har det vært maktpersoner i AP før også, men medlemmene og velgerne har identifisert seg med dem; fattiggutten som ble statsminister, de som kom fra fagforeninga, etc. Jeg sto på stand i valgkampen for ett av de partiene som velgerne går til når de går fra AP, og den gjennomgående tonen blant AP-folket var at de ikke kunne fordra "han derre høyremannen". Støre er knalldyktig til mye, men han trekker ikke AP-velgere, og i dagens verden må det til. Sett ham til å være partisekretær, og flytt noen mer karismatisk til toppen, så tror jeg det vil bli en endring i velgertalla, selv om det ikke blir endring i realpolitikken.

Men så er det problemet med hvem den nye skulle vært. Det er for mange rasister i grasrota til å velge Hadja, og Giske er et svin som vil støte fra seg fryktelig mange kvinnelige velgere (og partifolk). Men det må da finnes noen som er egnet i en så stor organisasjon?


Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

La dere merke til at en av de første "tilfeldige" som ble direkteintervjuet utenfor kirka etter Ari Behns begravelse, var Haddy. Jepp, av NRK under NRKs direkteoverføring av seremonien.

Hos VG var Haddy OG Giske med i liten videosnutt. Jeg så den lå i en artikkel om begravelsen, men hærtes rett og slett ikke å se på den.

Hva er agendaen? Var det ikke ca åtte hundre andre å velge blant?

De aller fleste har vett til å holde kjeft og ha fokus på de sørgende når de er i en begravelse.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat