Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-20, 00:01   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?

Jeg hadde begynt på noen kriterier, men så landet jo denne labradoren hos oss, så da ble det sånn

Men hun klaffer godt, da:
Ikke så stor at det blir upraktisk (helt på grensen, hun er en veldig liten labrador, og jeg tror kanskje en av de større ville vært litt stor).
Ikke så liten at den minner mer om en katt i størrelse. Det blir liksom ikke helt hund for meg
Frisk rase
Pen.
Ikke nødvendig med klipping eller børsting. Litt røyting går fint, jeg har robot-støvsuger.
Ikke mye varslerinstinkt. Utstår ikke gneldring.
Blid, glad og vennlig og sosial. Ikke sær.

Men aller mest tror jeg det handler om kjemi og personlighet. Det må bare klaffe. Litt magisk.

Jeg lurer på om min neste hund skal være en toller, fordi jeg akkurat nå er forelsket i en tollervalp.

Skulle jeg ønsket noe annerledes med den labradoren vi har, så kunne hun godt vært hakket mindre ellevill som valp :svett:, hakket mindre sosial og hakket mer lugn på tur. Alt dette trener vi på, men det er liksom kontinuerlig arbeid. Det er en grunn til at hun ikke ble førerhund. EDIT: og litt mindre Houdini! Litt for eventyrlysten snuppe! Men elsker at hun er så glad, sosial, robust, fredelig stort sett, fleksibel, med på alt, lettvint og glad i alt og alle, og aller mest i meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 22-07-20 kl 00:43.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat