Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-19, 22:13   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vedfyring, klebersteinsovn og luftkvalitet.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har peis med lukket peisinnsats, og har ikke noe problem med askestøv annet enn rett utenfor peisdøra, og det er fordi det virvler opp litt når den åpnes.

Jeg merker godt at avtrekket i leiligheten har mye å si for hvordan peisen brenner. Vi kan ikke ha på kjøkkenvifta samtidig, da trekkes all røyken inn i leiligheten. Om verandadøra åpnes påvirker det også.

Jeg renser ut aske bare en gang i året. Hørte at asken i bunn gjorde det lettere å tenne opp, fordi det skapte et luftlag under også.

Om peisen deres skal være tett, så høres det ikke rett ut st den skal støve så mye.

Takk for svar! Mulig jeg rota med spjeldet den dagen det var så mye svart støv..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat