Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-18, 12:08   #44
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Jeg kjøpte forresten et karamellsett fra Panduro. Jeg har tidligere slitt med å få karameller til å bli stive nok. Sannsynligvis har jeg rett og slett kokt for kort tid (selvsagt). Så jeg testet dette settet fordi jeg tidligere har vært fornøyd med resultatet ved bruk av ferdige sett fra Panduro.

Karamellene ble knallgode! Jeg har aldri tidligere brukt termometer, men det tror jeg virkelig jeg skal bruke framover. Oppskriften er veldig enkel. 100 gram druesukker, 145 gram sukker, 1 ts salt og 1,5 dl (ca 150 gram om man bruker vekt) kremfløte kokes opp under omrøring. Jeg brukte en gryte med teflonbelegg og en tresleiv til å røre med. Når termometeret når 130 grader tas gryta av platen, men man fortsetter å røre til temperaturen er nede på 90 grader. Da helles massen over i en bakepapirkledd form på ca 10x20 cm. Jeg brukte en liten brødform som jeg gjorde litt kortere. Etter at karamellmassen hadde stått på kjøkkenbenken i ca 2 timer kunne jeg legge den over på en skjærefjøl og dele opp. Jeg pakket inn hver karamell i et mellomleggspapir.

Jeg skal ganske straks teste lakrisdelen av settet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat