Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-10, 16:58   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innføring av melk

Opprinnelig lagt inn av Halkatla, her.

Har da morsmelken gjort at han ikke tåler vanlig melk, eller er det tilfeldig?

Det finnes ikke noe som helst forskning på at for mye morsmelk gjør at man ikke tåler kumelk, så det kan du nok skrive på tilfeldigheten.

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Er det dumt av meg å nøle veldig med å innføre søtmelk? Hun har fått smake litt Biola (aprikos), og digger det, men jeg tenker at melk som drikke egentlig er mer kulturelt enn rent helsemessig betinget. Det kan være hardt for magen, fortrenger jernet i kosten, og gjør at man fort "drikker seg mett". Melk i matlaging, ost, yoghurt og syrnede melkeprodukter som drikke kan vel være et like så godt alternativ? Jeg tenker å blande 50/50 smakssatt Biola og naturell pga. sukkerinnholdet til den førstnevte.

Jeg tenker som deg. Jeg har lettere melkeintoleranse og ventet med å introduseremelk for Glitterbarnet. Når jeg først gjorde det, så likte han det ikke, men han likte suremelkeprodukter. Lenge drakk han vanlig biola, uten tilsatt smak, jeg syns det var like greit å venne ham til det. Det gikk fint, helt til noen besteforeldre mente at det ikke kunne være noe godt, og introduserte den med sukker og bær.

Nå spiser han yoghurt, brunost, smør og prim, og vi bruker litt melk i matlaging ellers. Jeg tror det holder.

Så jeg ville like gjerne bare prøvd med vanlig biola, mange barn venner seg fort til den smaken og liker det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat