Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-19, 13:35   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Angre/heve kjøp av mobiltelefon

Svigerfar har «blitt lurt» til å kjøpe iPhone.
Han trodde telefonen, en helt enkel Dorotelefon, var ødelagt fordi han ikke trykker inn påknappen hardt nok så derfor måtte han straks ha ny telefon. Han skal jo fikse alt selv og spør ikke om hjelp.
Så da kom han hjem med en iPhone8.

Han har åpnet esken og prøvd å få den på. Da ba han om hjelp. Vi ba han om å gå tilbake og få tilbake pengene men det fikk han ikke fordi han hadde åpnet esken og brutt forseglingen.

Han har ikke prøvd den for telefonen er jo helt død før den blir ladet.
Er det ikke bytterett på sånt? Jeg trodde man hadde angrerett, selv om man har tatt varen i bruk?
Telefonen er kjøpt på en Telenorkiosk på et senter.

Dette står på Telenor sin nettside. Men hva når det er kjøpt fysisk i butikk? Hvorfor står det ikke noe om angrerett da?

Angrerett
Forbruker som kjøper tjenester ved fjernsalg, herunder telefonsalg eller netthandel eller utenfor fast forretningslokale, kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at Telenor har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven.
Hvis kunden tar tjenesten i bruk før angrefristens utløp, skal kunden betale for den bruk av tjenesten som har funnet sted om kunden går fra avtalen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat