Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-19, 16:09   #29
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.225
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi diskuterte politikk i går kveld, og Lillebror på 13 fortalte at han hadde brukt en valgomat og landet på MDG. Jeg ble svært overrasket (og litt bekymret) når han sa at SP kom på 2.plass - men etter litt samtale viste det seg å være SV, så da kunne jeg roe ned .



Jeg syns det har vært så interessant å høre hva familie og venner skal stemme. For jeg er enig med deg, Billa - jeg syns ikke SP framstår som et godt parti å stemme på. Men da jeg hørte begrunnelsen fra et familiemedlem for å stemme SP i kommunevalget (personen kjente til den som stod øverst på lista og var fornøyd med denne personen), så ble jeg litt glad. For her var det helt tydelig lokal kunnskap.

Min 11-åring tok også en valgomat-test, og fikk V. Hun ble overrasket, for hun trodde hun skulle få MDG. Jeg ymtet frampå om at det nok var hennes aversjon mot grønnsaker (og dermed vegetarmat) som muligens stod i veien for et MDG-engasjement, men vi har ikke helt avklart hvorfor det ble V og ikke MDG.

Om dere er mer interessert i hvilket partis velgere dere ligner mest på, så anbefaler jeg å sjekke ut https://www.tv2.no/a/10823584. Herlig framstilling.

Jeg har stemt MDG.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat