Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-16, 17:34   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xplora Smartwatch - greit eller ugreit?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva når den voksne vil men ikke barnet? Ved hvilken alder hadde du respektert barnets ønske om å ikke bli tracket med gps? Og hvordan hadde det blitt mottatt dersom mannen din sa han ikke ville at du skulle kunne tracke ham mer?

Spørsmålene du stiller synes jeg bunner i mistillit. Alle må være enige i hvordan det skal brukes. Vi bruker det for å unngå meldinger og samtaler om når man er hjemme til middag, bussen er forsinket etc. Alle setter pris på det faktisk.

Eldste går på ungdomsskolen. Vi snakker om det nå og da, rett og slett fordi hun hører her og der hvor ille det skal være. Dog er det ingen av oss som ser det slik vi bruker de, i vår åpne dialog om det og slik vi bruker det. Barna vet hvordan de slår av locations, men som sagt så ser ikke de noe poeng i å gjøre det. Det gir dem en ekstra trygghet også.

Selvsagt hadde det vært helt greit om mannen min ikke ønsket å bruke locations?! Eller barna for den saks skyld. Vi bruker det fordi det er convenient rett og slett. Det passer oss utmerket. Uten bruk av det så måtte vi bare belage oss på å svare mer på meldinger og samtaler. Som sagt så føler jeg spørsmålene dine bunner i mistillit - har jeg rett i det? Eller går det på det at sånt kan misbrukes, og dermed er et onde? Ingen av oss har noe å skjule, ingen grunn til mistillit eller andre grunner til å ikke bruke det.

Nå spurte nettopp mellomste om når det var middag, og jeg svarer at det er når pappa kommer hjem. Neste spm er da når det er, og hvor jeg sjekker locations og ser at han er 20 min unna. Enkelt og greit.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat