Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-13, 22:51   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Så frø inne? Når starter vi?

Mine første frø, chili og blodbeger, er i jorden nå.

Samtidig tok jeg stiklinger av en St paulia, spent på om det blir noe av. Jeg gjorde det delvis fordi planten egentlig ellers så ut til å tape, blomstene vissnet, men jeg leste at om man kuttet av de største bladene kunne det "stresse" planten til å lage nye blomster. Så da tok jeg av de største bladene, og satte dem i jord. Dette skal jo ettersigende være lette planter å ta stiklinger av.

Men altså, årets første sådd er i jorden.

Det kribler i fingerne.

Grønne fingre har jeg egentlig slett ikke, men dette med frø begynner jeg så smått å få litt taket på, innimellom i alle fall. Det er mitt tredje år med egne grønnsaker, og i år har jeg altså avansert med litt blomster. I første omgang blodbeger, bare fordi jeg har så lyst å prøve dem. Jeg planlegger litt andre sommerblomster også, må bare finne ut av hvor jeg skal ha dem og derved hva som passer.

Men da er det bare å smøre seg med tolmodighet, og vente på spiring. Det kan fort ta sin tid...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat