Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-19, 10:04   #46
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden for oss - drodletråd

Jeg tror du bør se mer enn ett individ og snakke med mer enn en eier/oppdretter av de rasene du synes er aktuelle. Jeg leser anbefalingene som kommer her og tenker av og til "oj, det er jo et helt meningsløst forslag", men det handler jo mye om at jeg kjenner et eksemplar av rasen som slett ikke passer til det du skriver at du ønsker deg eller som jeg har dårlig erfaring med. Jeg har f.eks sett en del temmelig "håpløse" utgaver av disse doodle-blandingene blant annet fra den tiden førerhundskolene prøvde seg med noen slike eksemplarer. Der kan man virkelig få hva som helst. Jeg kjenner en dame som har portugisisk vannhund og som synes det er en ekstremt krevende hund og vurderer omplassering. Jeg har også to papillon i området mitt (samme eier) som er noe av det mest slitsomme jeg har møtt med pels og fire bein, så jeg er superskeptisk til den rasen og faktisk også litt redd fordi begge de to har en tendens til å bite. Det er selvsagt ikke nødvendigvis representativt. Det finnes gode og dårlige eksemplarer i alle raser, så se deg godt rundt og prøv om du kan få bli kjent med flere individer fra de aktuelle rasene før du bestemmer deg.
Det finnes helt sikkert en hel del som synes min tibetanske terrier er fryktelig slitsom også, mens jeg stortrives med henne.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat