Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-19, 15:12   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund og langrennski - hva bør jeg tenke på?

Vi har jo en energisk en, som ligner din, tror jeg, og jeg syns det har gått overraskende fint! Vi har faktisk brukt det vanlige båndet, fordi hundeskolen er tilbakeholden med sele. Så her er det samme ikke-dra-regler som på vanlig tur. Spesielt når det er jeg som har henne, for jeg har så dårlig balanse.

En ting som funker bra er om man kan gå litt på beina før man kommer til løypa, og få frisket opp alle regler (komme fot sporenstreks på kommando, ikke dra, etc). Da har hun fått fjernet de verste loppene før skituren begynner.

Vi har øvd inn kommando "høyre", for jeg syns jeg har best kontroll med henne der, men det er mannen som har henne mest, og han har henne til venstre og skal liksom kalle henne inn til fot når vi møter folk (han er utrolig lite flink til det, men HUN er flink).

Vi har ikke brukt snøsokker, fordi hun hater dem, og har aldri hatt problemer med potene.

Hun har virkelig blitt flink til å ikke dra!

Det som fortsatt er krevende er å møte andre hunder. Men det hjelper med god fart, for hun elsker bånn gass nesten enda mer enn hun elsker andre hunder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat