Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-20, 16:57   #73
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, jeg er jo selvsagt enig i at TG utviste både slett dømmekraft og enorm ufornuft - og ville ikke tatt i mannen med en ildrake, men jeg synes uendelig synd på den jenta som opplevde seg brukt av VG. Hun mente seg jo misbrukt av VG for å lage en sak ut i fra en opplevelse hun selv ikke kjente seg igjen i. Poenget mitt var at journalisten gjorde alt i hans makt for å lage en SAK, og til slutt ble det too much, dårlige valg og journalistjobben som forsvant. Altså ikke fordi TG _ikke_ er en mannsjåvinistisk drittsekk, men fordi man ikke kan skalte og valte med sannheten for å få klikk.

Samme avis og samme sensasjonsjag, med en overskrift som antyder det ganske motsatte av det som faktisk står beskrevet. Det er sikkert mye å ta tak rundt NT, men dette ble tullete og uredelig.

Jeg tenker at både TG og VG gjorde dårlige valg her. Men jeg synes ikke TGs dårlige valg skal ignoreres fordi VG også gjorde dårlige valg.

Jeg forstår veldig godt at jenta i videoen opplevde seg brukt av VG, og det får stå for VG sin regning. Det at hun ikke syntes at TG gjorde noe galt er bra, men det har allikevel ikke så mye å si for min mening om TG sitt valg å stille opp gnikkende på en ung jente, i en festkontekst. Han burde la være å bli med på sånt fordi han var i den posisjonen han var og en sånn video ville være krutt som kunne brukes mot ham i en hvilken som helst sammeheng, med hans forhistorie.

Jeg tenker om Tangen-saken at det, som med metoo, er fint at vi nå setter søkelyset på hva som har skjedd her. Det at det har skjedd før og at mange har sluppet unna med det, igjen som med metoo, betyr ikke at vi skal akseptere det lenger.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat