Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 09:35   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg anser ikke herregud som et banneord.

Vi banner nesten ikke her hjemme foran barna (det er ikke umulig at det glipper ut en liten "faen" om noen sparker tåa i dørkarmen), men ellers har jeg et rimelig avslappet forhold til banning.

Det jeg reagerer på av ordbruk, er nedsettende betegnelser på andre som "bitch", "hore" etc. Det er et MYE større problem for meg enn om noen skulle glippe til å "misbruke Guds ord" (noe jeg tror han tar helt med ro).

Vi har alle våre fanesaker, og for deg er banning én av dem. Jeg ser likevel for meg at din lille håpefulle kan irritere vettet av omgivelsene om hun stadig går rundt og irettesetter.

Om jeg vil at mine håpefulle skal går rundt og spre moral, ville jeg nok blitt veldig stolt om de grep inn i mobbesituasjoner og på en aktiv måte inkluderte medelever som var utenfor og sånn.

Men jeg kommer aldri til å fortelle dem at de bør irettesette andre - enten det gjelder det ene eller det andre. (Jeg anser irettesettelser av andre i stor stil som et tegn på litt korte sosiale antenner.)

Å gå foran som et godt eksempel holder i massevis.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat