Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 22:03   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ille ER det egentlig med pølser?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men altså, Malama, kostholdet til din nesten toåring virker jo helt greit. Det er da mange toåringer som spiser adskillig mer ensidig, og ikke minst mindre grønnsaker. Å ha påleggsperioder er også helt normalt tror jeg, og selvsagt bør han få velge pålegg innenfor visse rammer selv. Jeg tenker det blir irrelevant hvor "ille" ulike matvarer er. Det jeg tenker blir "ille", er vel mer at du gir inntrykk av at du tenker mye over "hvordan du skal få ham til å spise", og det synes jeg blir galt. Det er ikke nødvendig å la middagen være "redningen" fordi han spiser lite ellers. Friske barn sulter ikke frivillig.

Jeg tenkte en del på det med "redningen" i en periode, nå gjør jeg ikke det lenger altså, men når han var rett over ett år, ikke ville ha grøt lenger, ikke ville ha middagsglass lenger, ammingen ble redusert, HS poengterte at han ikke var den tykkeste, og kalte det vi anså som "utfordringer" som "problemer" med maten.... ja da føltes det godt å vite at om jeg serverte kjøttsaus med pasta og salat til middag... så spiste han i alle fall. Nå til dags spiser han stort sett frokost og lunsj og kveldsmat, når han ikke trasser (og det er HANS problem, ikke mitt...) så da er ikke middagen så viktig... dessuten har vi ikke vært på HS siden han var 15 mnd, så ingen har vist meg vektkurven hans i det siste...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat