Tråd: Solskjerming
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-19, 00:20   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Solskjerming

Jeg er en slik en som ikke er så glad i gardiner, så det har vi ikke i huset. Vi har dog utvendige persienner for å skjerme for varme (og sollys ved behov).

Vi overtar snart ny hytte. Mye vinduer og store vindusflater. Første tanke er at ingenting skal ta utsikten over vannet i hvert fall. Men så er det varmen da... Vi skal ha varmepumpe, så vi kan bruke den som AC. Men det er jo deilig å ha dører åpne også.

Hva kan vi ha som skjerming? Litt innsyn er det på terrassesiden, så greit å kunne skjerme litt for det spesielt på kveldstid.

Jeg er ikke superkeen på å bruke mangfoldige tusner på dette kjenner jeg, men er fortsatt interessert i å høre om dyre løsninger også (hvis de er supermye bedre enn andre og vel verdt investeringen). Finnes det rimelige løsninger som er å anbefale?

På soverommet har vi utsyn over vannet, men ørlite usikker på om det kan være litt innsyn til oss fra en vei. Der tenker jeg å ha plissé som kan dras opp fra bunnen hvis det er innsyn. Tips om type/merker som jeg bør se på? Samme gjelder her. Betaler ikke mer enn vi må, men ønsker kvalitet.

Jeg er veldig glad i Ikea, men har ikke sjekket ut hva de har på solskjermingsfronten. Kanskje noen med erfaringer?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat