Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-17, 21:48   #14
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg er passe knivgal, og har et lidenskapelig forhold til knivene mine.
Jeg kjøper kvalitetskniver og de har man for evig bare man steller pent med de. Man kommer langt 4 kniver, stor kokkekniv (bør være min.18 cm), liten kokkekniv og eller grønnsakkniv, en god brødkniv og/eller konditorkniv, og en liten kniv til småarbeid og finkutting.
Noe til å skjerpe kniven på bør man også ha.Jeg har et rundt knivstål, det er det jeg er vant å bruke å håndterer best.
Sliping av kniver setter jeg bort til folk med kunnskap og ordentlig utstyr. Det koster ikke så mye og er verdt det om du investerer i kvalitetskniver.
Jeg har mange ulike kokkekniver, men jeg tror alle unntatt en er japanske. Jeg liker best de med treskaft,og er ikke glad i de med metallskaft, men det er en smakssak. Jeg har både rustfritt stål og karbonkniver, for meg er metallet i knivbladet det som avgjør hvilken kniv jeg kjøper. Min besteanbefaling er å gå et sted med skikkelig peiling på kniver, se på, holde i og få god info.
Min kniver er aldri i oppvaskmaskinen, og de jeg bruker i det daglige bor i eskene sine i kjøkkenskuffen.
Jeg kjøper alltid kniver som er gjennomgående opp i knivbladet.
Har man kniven med litt rundt omkring er det lurt å kjøpe en magnetisk knivbladbeskytter.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat