Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-18, 08:23   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt eksempel på fattigdom?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner hva Guava mener om disse diskusjonene, tror jeg. Det skinner ofte gjennom at folk har liten forståelse for for eksempel manglende evne til å gjøre gode prioriteringer i en trang økonomi. Og det hender også ganske ofte at det gis inntrykk av anskaffelse av selv ganske beskjedne luksusting, gjør at man ikke kan definere seg som fattig.

l.

Ja det er det jeg mener.

Å bomme på nav-datoer er kanskje tegn på at man ikke har dårlig økonomi.
Jeg har dog stor forståelse. De datoene er det lite logikk i og et lite feilkryss fra en lege eller en selv kan føre til store forsinkelser. Har man da ikke penger på bok står man uten penger. Da er det ganske vanskelig å få økonomi til å gå opp.

Å ta gode økonomiske valg kan være tidkrevende.
Samtidig forventer nav ofte at man jobber om man er i stand til det for å motta støtte.
Har man oppmøte kl 8 på en bedrift kan man ikke sikre seg kneippen på Rema som ofte blir revet bort tidlig. Man kan ikke tråle butikker etter beste tilbud.
Mange med dårlig økonomi og stønad fra nav jobber nesten fullt i tiltaksbedrifter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat