Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 12:47   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

[Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Nå er det småfuglene sin tur å bruke hagen. De trenger mye fett og annen næring for å klare seg gjennom vinteren. På denne nettsiden har jeg funnet mye nyttig og kreativ informasjon om både hvordan og hva man kan gi til fuglene.

I dette nabolaget har skjæra vært plagsomt fruktbar i år, og jeg jobber med å utarbeide den perfekte skjæresikre foringsstasjonen for oss uten store trær i hagen. Forhåpentligvis er den hakkespettsikker også - de har vi mange av i området. De store fuglene er fine de, men så lenge de skremmer vekk alle andre, ødelegger automatene og tar med seg maten er de ikke velkomne annet enn på bakken.

Vi har hatt mat hengende ute en ukes tid nå, og har foreløpig hatt besøk av følgende gjester;

Kjøttmeis;


Blåmeis;


Spettmeis;


Grønnfink;


Gråspurv;


Rødstrupe;


Svarttrost;



Jeg regner med lista blir en del lengre utover vinteren. Dette er en kjempefin måte å lære ungene at "en fugl ikke bare er en fugl" på. De henter seg hver sin pute når de kommer fra barnehagen, og setter seg på gulvet foran stuevinduet. Morsomt er det også å legge merke til fuglepersonlighetene. Kjøttmeisen er ikke redd, og kan gjerne suse rundt hodet mitt og mase mens jeg fyller på frø. Spettmeisen er en banditt med masken rundt øyene - og klarer ikke å spise noe som helst før den har skremt vekk de andre på foringsstasjonen.

Mater dere fuglene? Med hva? Hvilke gjester har dere?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat