Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 16:30   #71
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Jeg tror studenter (og andre) har godt av å klare seg selv, men det betyr jo ikke at det er skadelig om de får hjelp. Boligutgiftene er vel en god del høyere i forhold til studielånet enn i min tid, og jeg synes det er fint om man ikke er avhengig av jobb i semesteret for å klare seg.

Jeg ser for meg at vi kommer til å bidra med noe, for eksempel støtte til bolig. Jeg synes ikke Poden skal bo hos oss til han er ferdig å studere, så da vil jeg heller være med på å finansiere en leilighet, for eksempel, som forskudd på arv. Og skal han ikke studere i Oslo, tenker jeg at vi gjerne bidrar da også. Men jeg har ingen formening om hva som er "for mye"; det kommer jo an på hvor dyrt sted han skal studere også. Uansett vil han selvsagt alltid være velkommen hjem til oss, og få bo og spise gratis i ferier og slikt.

Selv jobbet jeg i alle sommerferier som student, og bodde da gratis hjemme, i alle fall de somrene jeg jobbet i Tromsø. Foreldrene mine spanderte billett hjem til jul, påske og sommer, men ga meg ikke penger ellers - men jeg visste jo at dersom jeg hadde bedt om hjelp, hadde jeg fått det. Sommerjobb og studielån var nok til å klare seg fint på for meg den gangen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat