Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-20, 19:30   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?

Jeg tror jeg ville henvendt meg til noen som syr denne bunaden. Det finnes en Facebook-gruppe som heter «Vi som broderer og monterer bunader» eller noe tilsvarende. Kan hende det er egne grupper for Nordlandsbunad også. Det kan jo hende noen har en rest, selv om jeg vel egentlig tviler. Jeg kjenner ikke Nordlandsbunad særlig godt, men på de bunadene jeg syr, blir det sjelden så store rester av forklestoff. Forklær er rektangulære og man får som oftest to forklær ved siden av hverandre på en stoffbredde. Dermed blir det i praksis ikke rester, men det kan jo hende det er annerledes for andre bunader.

Det kan jo hende at Husfliden kan selge deg en liten bit, men jeg vil nok tro du må kjøpe det antall cm du trenger, men i hele stoffets bredde. Uansett lurt å høre med de som kan denne bunaden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat