Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-21, 11:19   #186
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2021

1. Lars Mytting: Søsterklokkene. Med utgangspunkt i et gammelt sagn, blir livet i Gudbrandsdalen på slutten av 1800-tallet veldig levende. Jeg måtte låne denne, for jeg fikk oppfølgeren til jul, og gleder meg til å ta fatt på den.

2. Lars Mytting: Hekneveven. Nesten like bra som Søsterklokkene, men som med alt jeg har lest av Mytting, er det noe som er strålende og noe som er kjedelig og nesten dårlig.

3. Connie Willis: To say Nothing of the Dog. Kjekk tur tilbake til tidsreisende i Oxford.

4. Terry Pratchett: Nation. Ikke Discworld, og ikke hysterisk latterfremkallende, men veldig veldig god.

5. Joanna Glen: The Other Half of Augusta Hope. Oppvekstroman om Augusta i England og Parfait i Burundi. De forteller hver sine kapitler, og møtes etter hvert i Spania. Nydelig bok.

6. Laurie Frankel: This Is How It Always Is. Om en liten jente i guttekropp. Tankevekkende og gripende og underholdende.

7. Chimamanda Ngozi Adichie: Americanah. Ung nigeriansk kvinne drar til USA og tilbake. Feminisme, rasisme, kulturforskjeller og kjærlighet. Anbefales!

8. Agnes Matre: Skinnet bedrar. Spennende krimfortelling fra bygdemiljø i Hardanger.

9. Maggie O'Farrel: The Vanishing Act of Esme Lennox. Esme 'forsvinner' i flere tiår, før en slektning blir bedt om å hente henne fra et psykiatrisk sykehus. Vi hopper frem og tilbake i tid, og historiene vever seg inn i hverandre på finurlig vis.

10. Agnes Matre: Iskald. Tilbake i Hardanger og nye mysterier.

11. Maggie O'Farrel: Hamnet. Anne Hathaway og familien Shakespeare og sønnen Hamnets død. Jeg elsker denne type historiske romaner.

12. Lydia Sandgren: Samlede verker. Beste boken jeg har lest på lenge. En mor og kone forsvant for mange år siden, og vi følger datter og mann i nåtid og fortid.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat