Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-21, 15:58   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du Microsoft Dynamics?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Dersom man er vant til ulike ERP- systemer, (SAP, M3), hvor vanskelig er det å bli god på Dynamics? Sånn på en skala fra 1-10?

Det kommer jo an på hvilke deler av Dynamics man skal ta i bruk.
Her kan nok Addison mer enn meg.

Det er jo helt klart en omstilling å gå over til et nytt system. Noen ting vil føles mer tungvint, andre kanskje mer lettvint. Veldig mange har den oppfatningen om at man kan gå over til nytt system og fortsette med gamle prosesser og rutiner. Dette fungerer i de aller fleste tilfeller svært, svært dårlig. Det krever som oftest at man tenker litt nytt i forhold til måten man jobber på.
"Hvorfor gjør vi dette på denne måten, hva ønsker vi å oppnå?" Man bør prøve å forbedre prosesser og rutiner, og når man gjør det, så vil nok et nytt system etterhvert føles bra.

På noen områder, så kan det hende at Dynamics også vil føles utdatert og passer ikke helt. Og det vil kanskje være behov for tilpasninger og endringer utover standard oppsett.
Fordelen med Dynamics som jeg så, er jo at det er et MS produkt som følger MS standarder. Sånn at hvis man er godt kjent med andre MS produkter, så vil man fort kjenne igjen menyer ol.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat