Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-21, 17:03   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.806
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Den som er villig til å gi mest, vinner. Så enkelt.

Kjenn etter selv, så fungerer nok andre på samme måte.

Ikke fortell megler hva du har.

Selgere forventer prisantydning, når boligen kommer ut og i ukene etter. Det skal gå endel tid uten at noe skjer for at bud under aksepteres, bør man regne med. Medmindre du vet det er et booppgjør hvor det haster litt, og denslags.

Små budhopp (typ hele tiden legge på 10’) kan skape irritasjon og få andre budgivere til å gi mer enn de ellers ville gitt.

Jeg ville ventet til noen andre startet (for vår bolig satt vi på gjerdet flere uker, selv om megler ringte og maste om å legge inn bud). Hvis ingen starter på 2-3 uker, kan du legge deg litt under, feks - 10 %. Selv har jeg fått tips av eiendomsmagnat om å legge inn skikkelige bud, så øker med ihvertfall 50’ av gangen, men det kommer litt an på prisantydning hva som er «skikkelig». Så blir resultatet det det blir, lommeboka bestemmer. Det man kan ha å gå på utenom penger, er typ overtakelsesdato, at selger slipper å vaske ut og denslags, men det er først og fremst aktuelt om dere feks skal pusse opp alt, uansett. Bød en gang imot en som hadde forbehold om finansiering, da la jeg inn motbud på samme sum uten forbehold om finansiering. Sånne forbehold brukes noen ganger for å pumpe opp prisen, feks av en venn av huseier. Derfor var det greit å røyke ut om det var en reell budgiver.

Har du finansiering klar og vil gi prisantydning (og selger er innstilt på å selge til det), kan dét lønne seg å være rask, og kanskje også fleksibel på overtakelse. Spør gjerne på visning hva selger tenker om overtakelsesdato.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat